مقالات

گنج یاب تهران

گنج یاب تهران

فلزیاب وسیله‌ای است که برای پیدا کردن اجسام فلزی مخفی یا گم شده درون زمین، دیوار یا اجسام دیگر به کار گرفته می‌شود. مانند دستگاه گنج یاب تهران . دستگاه فلزیاب‌ها میدان مغناطیسی را در اطراف دیسک جستجوگر خود ایجاد می‌کنند.  اولین شرکتی که در زمینه گنج یاب ها و فلزیابهای پیشرفته امروزه شروع به فعالیت کرد،شرکت فیشر (Fisher) آمریکا بود که در سال 1920 میلادی شروع به فعالیت کرد .

این شرکت دارای فلزیاب های مشهور و قدرتمندی همچون ,Fisher M97, Fisher 1280X,Fisher M4 و…. است که کارایی و قدت خود را به همگان نشان داده اند.

با وجود خدمات ارزشمند فیشر در زمینه ی گنج یاب شرکتی که میتوان به گنج یاب تهران نیز اشاره داست، ولی باز هم فلزیاب ها برای پیدا کردن گنج نبودند و بیشتر مصارف نظامی از جمله پیدا کردن مین داشتند.در سال 1950 شرکت وایتس اولین فلزیابی را که هم برای مصارف نظامی و هم مصارف گنج یابی بود را ابداع کرد و می توان گفت اولین تولید کننده دستگاه فلزیاب برای گنج یابی،شرکت وایتس الکترونیک بود.

از جمله تولیدات معروف و کارامد شرکت فلزیاب وایتس می توان به WHITES DFX , WHITES SPECTRA, White’s Coinmaster, MX5 Whites Metal Detector اشاره کرد. شاید برای خیلی ها این سوال پیش بیاد که بین فلزیاب دست ساز و فلزیاب یا گنج یاب تهران کدام را انتخاب کنند و کدام یک بهترین می باشند. در واقع هر کدام یک از این دو نوع دستگاه ها طرفدار مخصوص خود را دارند.

شاید برای خیلی ها در نگاه اول گنج یاب شرکتی دستگاهی برتر نسبت به دستگاه فلزیاب دست ساز بنظر بیاید.ظاهر قضیه هم اینگونه هست ولی در عمل تفاوت هایی دارند فلزیاب شرکتی از تکنولوژی روز دنیا استفاده می کنند همچنین قدمت فعالیت آنها از خیلی از نمونه های دست ساز بیشتر می باشد.

همچنین کیفیت سرویس و گارانتی آنها بسیار معتبرتر می باشد.. واقعیت ماجرا این است شرایط در منطقه ای که ما هستیم بسیار متفاوت از سایر کشورها می باشد. در کشور ما ایران با توجه به قوانین سخت گیرانه درمورد فلزیاب و همچنین منع واردات فلزیاب و گنج یاب شرکتی  ، زمینه ساز واردات قاچاق اینگونه دستگاه ها شده است.

گنج یاب تهران

کالاهای قاچاقی که بیشتر آنها اصل نبوده و یا ساخت کشور چین می باشند و یا درکشورهای همسایه مان به ظاهر کپی شده اند. فلزیاب های شرکتی قاچاقی که وارد کشور می شوند بسیار گران تر از آن چیزی که فکر میکنید به خریداران فروخته می شود و سود کلانی نصیب این افراد کرده است.

همچنین گنج یاب شرکتی  که توسط این افراد عرضه می شود به بهانه واهی پلمپ بودن جعبه دستگاه و اگر پلمپ آن باز شود و نخرید قابل فروش به سایر خریداران نمی باشد قابل تست قبل خرید نمی باشند.

مدلهای جعلی و چینی این دستگاه ها بیشتر از نیم متر نمی زنند.لطفا پول و سرمایه خود را هزینه دستگاه چینی و جعلی به جای گنج یاب شرکتی نکنید .متاسفانه در کارهایی که تخصصی هستند و عموم مردم از آن بی اطلاع : یک دسته از افراد به هدف سود بیشتر ، دست به فریب بقیه می زنند .کار دستگاه های فلزیاب ، گنج یاب و رادار های نفوذ کننده در زمین هم یکی از همین رشته ها می باشد .

کمبود اطلاعات درست و روشن ، کم سوادی گروهی از خریداران ، منع قانونی یا نبودن قانون روشن در این زمینه به این افراد سودجو کمک زیادی کرده است .

عده ای هم برای اعتمادسازی بیشتر اقدام به تست نمونه اصلی همان دستگاه فلزیاب یا گنج یاب تهران کرده ولی در عرضه نمونه پلمپ شده و کپی شده را تحویل مشتری می نمایند. لازم به ذکر است بسیاری از دستگاه ها دارای قاب و جعبه کپی دستگاه شرکتی می باشند و برد و محتویات داخل آن و همچنین آپشن های دستگاه یک چیز دیگر و ساخت شرکت های فروشنده داخل کشور می باشد.

درمورد فلزیاب های دست ساز این موضوع بسیار متفاوت است.

قیمت فلزیاب دست ساز داخلی بسیار ارزان تر از نمونه های شرکتی می باشند در صورت عیب یا خرابی پاسخگویی آنها بهتر از نمونه شرکت های وارد کننده داخلی می باشد. تعدادی از اینگونه دستگاه های فلزیاب دست ساز از عملکرد فوق العاده ای برخورداند بطوریکه دقت نقطه زنی، تفکیک و حذف ذرات در نمونه های پالسی آن بسیار قابل قبول می باشد.

شاید برای شما به عنوان یک اپراتور سوال پیش بیاید که محصولات کدام کشور را خریداری کنیم که کارایی و کیفیت داشته باشد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که به هیچ عنوان نمی توان از روی مارک دستگاه یا شرکت و کشور سازنده به کارایی آن پی برد .

برای مثال شرکت معروف آلمانی که تبلیغات بسیار گسترده ای دارد ،تمامی محصولاتش با اغراق در عمق زنی معرفی شده اند . در خرید فلزیاب مارک و سازنده فلزیاب یا گنج یاب تهران ملاک محسوب نمی شود بلکه باید انتظارات و خواسته های خود را در عمل از دستگاه مورد نظر ببینید و توانایی های ان را محک بزنید.

مثلا فلزیاب معروف GPZ7000 مینلب استرالیا به قیمت 7000 دلار در ایران بفروش می رسد در حالیکه دستگاه های خیلی بهتر و دقیق تری در این رنج قیمت می توان از شرکت های ترکیه ای خریداری کرد!!!

یکی دیگر از فریب های این فروشندگان ترساندن مشتری از جی پی اس و ردیاب داخل دستگا ه ها است .ما قصد تایید یا تکذیب این نکته را نداریم اما نکته جالب این است که فروشندگانی که همه جا تبلیغ آشکار خیابانی کرده اند بیشتر این ادعا را مطرح می کنند که باید این سوال را از آنها پرسیدکه اگر این کار تا این حد غیر قانونی است که دولت داخل دستگاه ها ردیاب قرار می دهد که خریدار را پیدا کنند شما با چه جرات و مجوزی آزادانه تلفن و آدرس خود را این قدر واضح تبلیغ کرده اید ؟

بیایید کمی با فکر تر و منطقی تر عمل کنیم تا شاهد بر باد رفتن سرمایه خودمان نباشیم .

در شرکت فلزیاب فراز سعی شده است بهترین دستگاه‌های موجود در بازار‌های بین المللی برای شما انتخاب شود تا شما را برای یک انتخاب  و صحیح یاری دهد تا بتواند ضمن معرفی محصولات این شرکت ، شما را برای رسیدن به اهدافتان راهنمائی نماید.
برای یک خرید هوشمندانه میتوانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *