آثار و نشانه های گنج یابی

نماد و نشان رخ انسان در گنج یابی

نماد و نشان رخ انسان در گنج یابی

نماد رخ انسان در دفینه یابی و تاریخچه نماد رخ به قبل از دوره ساسانیان باز میگردد. از دیرباز از نماد رخ در آیین میترایی در معابد ،نیایشگاه ها،مقبره ها ،دخمه ها و دفینه ها استفاده گردیده است. ما سعی میکنیم نمونه ای از استراتژی رخها به شما آموزش بدهیم تا بتوانیم پاره ای بر اطلاعات و آگاهیهای شما بیفزاییم.

با یک بررسی ساده در این زمینه خواهید دانست انواع سنگ نگاره ها در کشور های مختلف دیده می شود. این آثار با قدمت های مختلف بسته به تاریخچه و قدمت کشور های مختلف می باشد. با توجه به آثار و مدارک و آثار باستانی های یافت شده در ایران، این کشور یکی از قدیمی ترین و با قدمت ترین کشور های بوجود آمده در جهان می باشد. آثار بسیار از سالهای بسیار دور در این کشور توسط باستان شناسان پیدا شده و به ثبت رسیده است که انواع مختلفی را پوشش می دهد..

نماد و نشان رخ انسان در گنج یابی1

نشانه رخ به احتمال زیاد مربوط به دوره اشکانی یا سلوکی میباشد فقط به یاد داشته باشید اشکانیان در دوران تاریخ از گنج و دفینه های آنچنانی برخوردار نبوده اند اشیا مشکونه آنان اکثریت دارای عیار پایین یا کلا مس هستند . این پیام برای باستان شناسان و گنج پژوهان است که فقط مقبره های و دفینه های پادشاهان اشکانیان طلا دارند ما بقیه یا طلای عیار پایین هستند یا مس هستند ولی سلوکیان بر عکس دارای پهلوانان وسرداران زیادی که از طلا های زیاد و ارزشمندی برخوردار بوده اند هستند.

نماد رخ انسان در حالات مختلفی یافت میشود مانند:

_ رخهایی با ابعاد بزرگ که در نوک کوهها تراشیده میشدند

_ رخهایی که در ورودی مکانی تراشیده میشدند

_ رخهایی با ابعاد کوچک که در کمر کوهها یا در رگه های سنگی کوه تراشیده میشدند.

_ زخمهایی که به منظور خزانه یا دفینه فردی تراشیده میشدند

در بالای کوهها اغلب مشاهده شده که رخ انسانی با ابعاد بسیار بزرگ اندازه تقریبا یک ساختمان دو طبقه تراش خورده است. که این رخها را میتوان به مقبره پادشاهان با موبدان و مغها نسبت داد.

در حوالی رخ های بزرگ معمولا راه هایی وجود دارد که با سنگ های بزرگ و یا ساروج پلمپ شده است، درون این غار ها مقبره هایی وجود دارد که یکی از آنها مربوط به شخص دفن شده و درون مابقی آنها دفینه و جواهرات گران بهایی دفن شده است.

 

در بعضی از حکاکی ها که دارای ابعاد کوچکتری می باشند، با توجه به نگاه و سمت چهره آنها باید به دنبال سنگ هایی غیر طبیعی و یا با اشکال مختلف همانند مثلث و مستطیل وجود دارد که در سمت ضلع کوچکتر و اندازه آنها را باید در 100 ضرب کنید و به دنبال مکانی که با ساروج مسدود شده است بگردید.

 

در برخی دیگر از رخ انسان در دفینه یابی در سمت گوش آنها باید به دنبال سنگ دوربین بگردید و با نگاه کردن در مسیر آن به دنبال هر سنگ غیر طبیعی و یا سوراخ هایی کوچک یا بزرگ باشید چرا که آنها هواکش بوده و قطعا در نزدیکی آنها غار و یا حفره هایی وجود دارد که پلمپ شده اند. البته ممکن است که سنگ دوربین به مرور زمان بزرگ تر شده باشد که این امر به وسعت سطح کاوش شما می افزاید.

در شرکت فلزیاب فراز سعی شده است بهترین دستگاه‌های موجود در بازار‌های بین المللی برای شما انتخاب شود تا شما را برای یک انتخاب مطمئن و صحیح یاری دهد تا بتواند ضمن معرفی محصولات این شرکت ، شما را برای رسیدن به اهدافتان راهنمائی نماید. برای یک خرید هوشمندانه میتوانید با مشاورین ما در ارتباط باشید. 09120896040

 

.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *