مقالات

دقیق ترین دستگاه گنج یاب

دقیق ترین دستگاه گنج یاب

دستگاه های فلزیاب و دقیق ترین دستگاه گنج یاب را می توان یکی از بهترین دستگاه ها برای کشف محل دقیق انواع فلزات دانست که این دستگاه می تواند مزایای بسیاری مانند کشف میدان مین، اطلاع از محل دقیق فلزات و… به دنبال داشته باشد. از دستگاه فلزیاب در صنایع مختلفی استفاده می شود که امروزه بسیاری از آن برای کشف دفینه استفاده می نمایند. همانظور که میدانید امروزه دستگاه های متعددی برای فلزیابی اختراع و به بازار عرضه شده اند اما باید بدانید که این دستگاه ها چه کاربرد هایی خواهند داشت.

در حالت کلی می توان گفت: این دستگاه ها که به عنوان یابندی فلز هستند این توانایی را دارند که بتوانند هرگونه شی فلزی که در شعاع مشخصی از دستگاه قرار دارد را تشخیص داده و به اطلاع شما برساند. باید بدانید که این دستگاه را مثل دقیق ترین دستگاه گنج یاب می توانید در هر نوع فضایی مورد استفاده قرار دهید. برخی از مدل های پیشرفته ای که به بازار عرضه شده حتی توانایی تشخیص جنس فلز را نیز دارد که این امر سبب شده خیل عظیمی از مردم به خرید این دستگاه ها رو آورند. دقت مهمترین موردی است که در این دستگاه ها باید حتما رعایت شود.

ساخت این دستگاه ها با بهترین و مرغوبترین مواد اولیه بوده و به همین دلیل دقت تمامی انواع آنها بالا بوده و می توانند حتی تا یک سانتی متری فلز را تشخیص دهند. در دوران قدیم با استفاده از میله هایی این کار انجام می شده که این میله ها قدرت تشخیص تقریبی محل فلز را داشته اند و با استفاده از آنها میزان شعاع بسیار کمتری را می توان پوشش داد اما امروزه با عرضه شدن مدل های به روز فلزیاب به بازار شاهد هستیم که بر روی مانیتور آن حتی متراژ باقی مانده تا فلز نیز نشان داده می شود.

استفاده از دستگاه فلزیاب صرفا به این معنی خواهد بود که شما بخواهید جسم فلزی که می تواند هر چیزی اعم از فلزات با ارزش و گران بها و یا غیرآهنی و بی اهمیت باشد را در نقطه ای کور شناسایی کنید ، از تکنولوژی گیت های ورود به هواپیما در فرودگاه گرفته تا دقیق ترین دستگاه گنج یاب که به صورت کلاسیک استفاده می شوند. دستگاه های فلزیاب حالا با پیشرفت تکنولوژی به دسته بندی های جزئی تر و دقیق تری تقسیم می شوند که قیمت آن ها نشان دهنده اصلی ترین تفاوت آن ها می باشد. در اصل هر کدام از آن ها ساختار کلی یک فلزیاب را دارند، اما مسئله اینجاست که تعدادی از آن ها برای استفاده های تفننی، معمولی و یا حرفه ای در دسترس خریداران قرار می گیرند.

تعدادی از آن ها امکان تفکیک فلزات و همین طور تشخیص گران بها بودن و یا نبودن آن را نیز بر عهده دارند؛ آن ها با توجه به پالس های مغناطیسی ارسال شده، سعی می کنند شدت را اندازه گیری کرده و از این راه خیلی ساده نوع فلز را تشخیص می دهند. فلزیاب ها , طلایاب ها و دقیق ترین دستگاه گنج یاب  میتوانند مسئله خوبی برای پیدا کردن اشیا قدیمی مدفون باشند. پس میتوان گفت یکی از اشیا ملزوم برای گنج یابی فلزیاب ها میباشند. بهضی از دستگاه ها نیز وجود دارند که وقتی در صخره تست میشود ممکن است بسیار دقیق عمل کند یا در مواردی اپراتور ادعا کرده است تا 4 متر را مثل ساعت دقیق گرفته است ولی هنگام کار در زمین دستگاه به اصطلاح خفه شده و بیشتر از 60 سانت را نمیزند.

برای درک بهتر این موضوع مثال کوچکی میزنیم.فرض کنید با ماشین در جاده در حال حرکت هستیم و به یک سربالایی می رسیم دنده را عوض می کنیم وبدون مشکل بالا می رویم.در حالت سرازیری هم که مشکلی برای حرکت ماشین نداریم. حالا فرض کنید در حال حرکت هستیم و به جایی میرسیم که در فاصله 2 متری از هم دست انداز و پستی بلندی دارد.اینجا چه اتفاقی برای ماشین در حال حرکت می افتد؟ در بحث فلزیاب ها یا دقیق ترین دستگاه گنج یاب نیز سنگ و صخره حکم سربالایی را دارد که دستگاه به فشار می افتد ولی رد می شود.

خاک نیز حکم همان سرازیری را دارد که به سادگی عبور می کند. لایه های مختلف هم حکم همان دست اندازها و پستی بلندی ها را دارد .دستگاه از لایه اول عبور می کند و یک دفعه به لایه سخت تر می رسد و نمیتواند عبور کند.دوباره به لایه نرم میرسد و بعد از ان لایه سخت و همین طور نرم و سخت و نرم و سخت سخت و…. تا جایی که اگر بصورت عامیانه بیان کنیم دستگاه گیج می شود و لایه ها را بعنوان فلز میشناسد و باعث میشود عمق دستگاه 90درصد کاهش پیدا کند و در زمین های باستانی هم که تنها یک لایه یکنواخت وجود ندارد که دستگاه بتواند به سادگی نفوذ کند بلکه تشکیل شده از چندین لایه مختلف است که اگر از کسانی که در این کار تجربه دارند جویا شوید خواهند گفت که زمین هایی که به جنس ختم شده اند حداقل از 4 یا 5 لایه تشکیل شده اند و دقت داشته باشید تکنولوژی دستگاه باید پالسی تغییر یافته (pi-bh) باشد تا از این لایه ها بدون افت متراژ عبور کند.

پس قبل از خرید از فروشنده تقاضای تست 10 لایه بکنید و اگر به هر دلیلی تفره رفت و تست صخره یا خاک را پیشنهاد داد مطمئن باشید دستگاهی که به شما می فروشد یک دستگاه معمولی بوده و قادر نیست از ده لایه عبور کند.امیدواریم این مثال تا حدی اطلاعات شما را بالا برده و در انتخاب هر چه بهتر و آگاهانه تر در زمینه ی خرید فلزیاب یا دقیق ترین دستگاه گنج یاب  راهنمایی کرده باشد .
در شرکت فلزیاب فراز سعی شده است بهترین دستگاه‌های موجود در بازار‌های بین المللی برای شما انتخاب شود تا شما را برای یک انتخاب مطمئن و صحیح یاری دهد تا بتواند ضمن معرفی محصولات این شرکت ، شما را برای رسیدن به اهدافتان راهنمائی نماید.
برای یک خرید هوشمندانه میتوانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

شماره تماس کارشناسان فراز : 09120896040

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *