آثار و نشانه های گنج یابی

نماد کوزه در گنج یابی

نماد کوزه در گنج یابی

کوزه در گنج یابی و دفینه یابی اولین نوع کوزه به صورت خام بود و کم کم با آمدن کوره های سفال پزی آنها را در درون کوزه می پختند

تا استحکام کوزه بیشتر شود ولی چون این کوره ها , ساختمانی به صورت اولیه داشتند و از امکانات پایینی برخوردار بودند .

پس از اینکه کوزه ها را در کوره می پختند به خاطر گرمای کم این کوره ها وسط این کوزه ها به صورت خام  باقی می ماند .

بعد از گذشت دوره هخامنش کم کم به این فکر افتادن که کوره ها رو طوری طراحی کنند که گرمای لازم را در آن به دست آورند .

با پیشرفت ساختاری کوره ها در دوره اشکانی دیگر توانستند به کوزه هایی کاملا مغز پخت دست پیدا کنند .

پس از اینکه در ساخت کوزه های کاملا پخته پیشرفت حاصل شد کم کم  موارد زینتی پیدا کردند

و ساخت آنها به صورت صنعت در آمد از این پس ساختار بیرونی کوزه ها مورد اهمیت قرار گرفت

و دیگر کوزه ها به صورت ساده نبودند و با نقش و نگاری شکیل ساخته می شدند بعد از دوره اشکانیان هینطور پیشرفت

در ساخت کوزها روز افزون بود و نه تنها کوزه ها دیگر زیبا بودن بلکه لعابدار هم شده بودند

و اوج این صنعت لعابدار شدن کوزه ها در دوره صفویه به شکوفایی رسید و حتی در قبور هم از کوزه های رنگین و لعاب دار استفاده میکردند.

نماد کوزه در گنج یابی:

مفهوم کوزه های خالی در دفینه یابی نظر اول : کوزه های خالی، که دهانشان به پایین و یا بالا نگاه می کند پیدا می شوند. شکل دیگر پیدا شدنشان به صورت خوابیده می باشد. کوزه های خالی نیز، دهانشان دفینه را نشان می دهند. این جهت معمولا در جهت جنوب غرب می باشد. در کوزه های ایستاده نیز، زمین کمی بالاتر از محل کوزه می باشد. جهت را نیز جنوب غربی در نظر بگیرید.

 اگر کوزه به طرف پایین نگاه کند زیرش باید بررسی شود. سر مال در آنجا یافت میشود و دفینه اصلی در ۷ تا ۹ متری اطراف کوزه می باشد. جستجو گران گنج نباید با دیدن کوزه خالی امید خود را از دست بدهند. چون گاها ممکن است هدف گمراه کردن گنج پژوه باشد. کوزه هایی هم هستند که برای دفن کردن شراب یا مرده استفاده می شده است.

نماد کوزه در گنج یابی1

نظریه دوم :

مفهوم کوزه های خالی در دفینه یابی: بیشتر اوقات ممکن است در مزارع به کوزه بر بخوربم. اینها اکثرا خالی می باشند. بعضی وقت ها از داخل آن ریشه رنگ، ماسه الک شده، تکه آهن و یا تکه استخوان بیرون می آید. کوزه خالی احتمال این است که در اطراف یک مزار وجود دارد. دو کوزه می تواند نشانه دو تومولوس باشد. احتمالا در جهت شمال غربی ، اشیاء پیدا شده در کوزه می تواند مقام و رتبه افراد درون قبر را نیز نشان دهد.

اطراف کوزه را با دقت بررسی کنید توجه کنید مفهوم کوزه های خالی در دفینه یابی برای اینکه کوزه در زمان خودش زیاد استفاده شده و کاربرد زیادی داشته است بخاطر همین هیچ قاعده و قانونی نمگیه که کوزه حتما نشانه دفینه است چون میتواند برای نگهداری آب ، شراب و مواد غذایی استفاده شده باشد اما همانطور که در متن بالا هم نوشتم محلی که کوزه خالی وجود دارد محل زندگی انسانها در دوران باستان بوده است بخاطر همین باید بصورت کامل در این مناطق جستجو و کاوش بکنیم.

در شرکت فلزیاب فراز  سعی شده است بهترین دستگاه‌های موجود در بازار‌های بین المللی برای شما انتخاب شود تا شما را برای یک انتخاب مطمئن و صحیح یاری دهد تا بتواند ضمن معرفی محصولات این شرکت ، شما را برای رسیدن به اهدافتان راهنمائی نماید. برای یک خرید هوشمندانه میتوانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.09120896040

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *